A magyar olimpiai csapat
hivatalos sportkréme

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

A bemelegítés élettani és sportszakmai jelentősége


A bemelegítés fontosságára, nélkülözhetetlen szerepére edzéseink elején rengeteg cikk, könyv, előadás és az edzőnk hívja fel a figyelmet. Bár már mindenkinek a könyökén jön ki a jó tanács, mégis számos esetben hanyagolják el a sportolók az edzésszakasz kezdeti bemelegítő részét!

Bővebben...

Speciális bemelegítés és nyújtás futóknak

A testileg és lelkileg is erősebb igénybevételhez a szokásosnál is több bemelegítés szükséges. Ez a speciális többlet része a melegítésnek: általában egyéni. Függ a verseny távjától vagy az edzés erősségétől és még jobban a futó pillanatnyi edzettségétől, idegállapotától.

Bővebben...

Fájdalom sportolás után: az izomláz

Ha egyik napról a másikra úgy döntesz, hogy hiányzik a sport az életedből, és ezen sürgősen változtatni fogsz, életed egyik legjobb döntését hozod meg! Viszont tisztában kell lenned azzal, hogy attól, hogy fejedben erős az elhatározás, izmaid még közel sincsenek felkészülve a fokozott terhelésre.

Bővebben...

Az izomsérülésekről általában

Az ízületeket mozgató harántcsikolt izmok sérülései a sportsérülések 30-40%-át képezik. Testünk 40-45 %-a harántcsikolt izom. Az izom ér-, idegelemeket is tartalmaz, ezek bármelyike sérülhet. A sérüléseknek többféle típusa létezik, legfontosabbak a zúzódások, húzódások, szakadások.

Bővebben...

Kimerítő edzés után masszázzsal tehetünk a gyulladás ellen

A legtöbb sportoló egyetért abban, hogy a masszázs fájdalomcsillapító hatású és segíti a regenerálódást, de ezt most tudományos tényekkel is alátámasztották. A masszázs sejtszinten csökkenti a gyulladást és segíti a vázizmok sejtjeiben az új mitokondriumok növekedését.

Bővebben...

Sportmasszázs

Az ókori masszázstechnikákból fejlődött ki az újkorban elterjedt módszerek két nagy csoportja, a klasszikus-, és a reflexzóna masszázs. A mai sportmasszázs alapjában véve öt alaptechnikából épül fel: vibrációból, simításból, gyúrásból, dörzsölésből és ütögetésből, melyeknek kombinációja alkotja a masszázsprogramot.

Bővebben...

Nyújtókalauz futóknak

Erről a témáról aztán igazán keveset hallhatunk. Az esti futás alkalmával visszaérkezünk a ház bejáratához, vagy az autóhoz, beszállunk és vége az edzésnek. Pedig a megterhelt izmok az edzés végére igencsak megrövidülnek, ezért meg kell őket nyújtani, hogy hamarabb regenerálódjanak, sérülékenységük csökkenjen, és nem utolsó sorban, hogy felkészítsük őket a következő edzés igénybevételére.

Bővebben...

Richtofit Sport MOB arany tamogato

rapid-aktiv-banner-20170308