A magyar olimpiai csapat
hivatalos sportkréme

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Kimerítő edzés után masszázzsal tehetünk a gyulladás ellen

A legtöbb sportoló egyetért abban, hogy a masszázs fájdalomcsillapító hatású és segíti a regenerálódást, de ezt most tudományos tényekkel is alátámasztották. A masszázs sejtszinten csökkenti a gyulladást és segíti a vázizmok sejtjeiben az új mitokondriumok növekedését.

0111 fiatal férfi négyfejű combizmából edzés után vettek izomszövet-mintát a kutatások során. A mintákat genetikailag elemezték, miután az alanyok kimerülésig szobabicikliztek. Egy, véletlenszerűen kiválasztott lábukat masszírozták, de még edzés előtt, illetve utána, a 10 perces masszázst követően és 2,5 óra elteltével is vettek mintát.

Az eredmények szerint a masszázs csökkentette a gyulladással járó molekulák (citokinek) megjelenését az izomszövetekben, továbbá segítette a mitokondrium, vagyis a sejt energiatermelő egységének biogenezisét. A masszázs fájdalomcsillapító hatása azon alapulhat, amin a gyulladáscsökkentő gyógyszerek működése is. Jótékony hatásai segíthetnek az időseken, a sérülésen átesetteken és azokon, akik szervezetében valamilyen krónikus gyulladás van jelen. Amerikában évente mintegy 18 millióan látogatnak el évente masszőrhöz, így ez az ötödik, leggyakrabban igénybevett kiegészítő és alternatív gyógyászati lehetőség.

(Medipress)

Richtofit Sport MOB arany tamogato

rapid-aktiv-banner-20170308