A magyar olimpiai csapat
hivatalos sportkréme

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Márkatörténet - A Richtofit három évtizede

richtofit-ottusa-kepMinden márkának megvan a maga különleges története. A Richtofit márka története az 1980-as évek elejére nyúlik vissza, amikor a Richter Gedeon gyógyszergyár – akkori nevén Kőbányai Gyógyszerárugyár – tudományos kutatócsoportja azt a feladatot kapta, hogy fejlesszen ki egy gyógynövény alapú, korszerű és hatásos termékcsaládot. A koncepció lényege az volt, hogy a gyógyszergyári háttérrel kizárólagosan gyógynövényekből készülő új termékcsalád feleljen meg az aktuális fogyasztói elvárásoknak.

Richtofit Sport reklámok a 80-as évekből

richtofit plakat 2„Először a Richtofit névre hallgató gyógynövénycsalád jelent meg a piacon, majd 1985-ben került bevezetésre a Richtofit SPORT krém, amely már a bevezetést követően hamar sikeressé vált – mondja Dr. Hangay György, aki tagja volt annak a kutatócsoportnak, amely a gyógyszervállalat keretein belül felelős volt az új termékek fejlesztésért és a klinikai kutatásokért.

A márka fő termékcsaládja a Richtofit SPORT volt, amelyet kifejezetten sportolók, sportolást kedvelő emberek számára fejlesztettek ki és hatásosnak bizonyultak az izmok sportolással kapcsolatos ápolásában. A termékek klinikai vizsgálatokon lettek bevizsgálva, s élsportolók és az akkori Testnevelési Főiskola kutatói (dr. Frenkl Róbert irányításával) segítettek a termék véglegesítésében. A bevezetés után a márka nagyon gyors növekedésnek indult, s a sikeres reklámkampányoknak köszönhetően a termékek viszonylag hamar igen népszerűvé váltak, különösen az élsportolók és az aktív sportolást kedvelő emberek körében.

A magyar öttusa válogatott világbajnok tagjai voltak a márka reklámarcai, s Fábián László, Mizsér Attila és Martinek János éveken keresztül segítették a tv-kampányokon keresztül, hogy a termékek ismertsége egyre nagyobb legyen. A Richtofit név hamarosan egyet jelentett a sportkrém szóval Magyarországon és amatőr és profi sportolók egyránt használták az izmok sportolással kapcsolatos problémáinak orvoslására.

 

 

Az öttusa aranycsapat

az öttusa aranycsapatAz 1990-es évek elején a Richter Gedeon gyógyszervállalat vezetése a gyógynövény alapú illetve kozmetikai termékeinek forgalmazásával felhagyott, s a sportolók körében addigra igen népszerű Richtofit márkát -, valamint a gyártóegységet, amely akkor Dorogon volt - eladásra kínálta. A Colgate-Palmolive ekkor vált tulajdonossá. Az amerikai vállalat Dorogra vitte a Palmolive szépségápolási termékeinek a gyártását, s egy ideig itt folytatódott a két hazai márka termékeinek gyártása. Később a Colgate-Palmolive vezetése úgy döntött, hogy egy globális költséghatékonysági folyamat részeként véglegesen bezárja a dorogi gyártóegységét, s az itt készült termékek gyártását külföldre helyezte.

2012-ben a magyar tulajdonosokból álló Pharmafit Sport Kft. vásárolta meg a Richtofitot az amerikai cégtől, s a márka hosszú szünet után ismét magyar tulajdonba kerülhetett.

Miután 2016 januárban a Pharmafit Sport Kft. egy Hong Kong-i székheylű vállalat tulajdonába került, a Richtofit márka újra nemzetközivé vált. A vállalat székhelye és a termék gyártása továbbra is Magyarországon maradt, míg a cég a termékeket immár több országban is forgalmazza.

Richtofit_Sport_2014.pngA három évtized alatt sportolók százezrei használták és használják a Richtofit kiváló minőségű sportkrémét a sportolásban kifáradt izmok ápolására vagy az izmok bemelegítésére. A piackutatási adatok alapján a termék használói elégedettek a krémmel, a használók 93 százaléka mondta, hogy „megbízható, jó készítmény". Két márkakutatás eredményei a márkáról igen kedvező képet mutattak. Az első kutatás egy 1200 fős 18-59 éves reprezentatív, teljes lakosságot képviselő online panel vizsgálat volt, míg egy kisebb csoportban a sportolással kapcsolatos sérülések, ízületi gondokkal küzdők véleményére voltunk kíváncsiak. A kutatást a Szinapszis piackutató vállalat végezte 2013 februárjában. Annak ellenére, hogy Richtofitnak az elmúlt években nem volt jelentős médiajelenléte, a márka ismertsége igen magas, megítélése nagyon pozitív, használata széleskörben elterjedt.

 

Bővebben a Rictofit Sportról

Richtofit Sport MOB arany tamogato

rapid-aktiv-banner-20170308